Posługujemy się jedną z najstarszych technik druku- typografią (letterpress). Ta metoda druku w USA i Europie zachodniej przeżywa obecnie prawdziwy renesans. Wizytówki letterpress na szlachetnym, bawełnianym papierze są jednym z najbardziej eleganckich i luksusowych produktów w świecie. Letterpress polega na uzyskaniu efektu trójwymiarowości druku, dzięki odciśnięciu matrycy na odpowiednio pulchnym, niepowlekanym papierze.
Do druku wizytówek techniką letterpress używamy papieru bawełnianego. To najwyższej jakości, bezdrzewny papier, wykonany w całości z włókien bawełny (100 % Cotton). Jest niezwykle przyjemny w dotyku, a przy tym ekologiczny- nie zawiera chemicznych wybielaczy, a przy jego produkcji nie zostało ścięte żadne drzewo. Papier dostępny jest w gramaturze 300 oraz 640 g/m2, w odcieniu białym i ecru.
Używamy farb na bazie gumy i barwników organicznych. Mieszamy je ręcznie, posługując się wzornikiem Pantone. Po położeniu na papier bawełniany dają elegancki, matowy efekt i wydobywają szlachetne piękno bezdrzewnego papieru. Farby, których używamy są przyjazne dla środowiska, dlatego też druki wykonane tymi farbami spełniają wszelkie wymagania w systemie ECO FRIENDLY.
Druki wytłaczamy na niezwykłych maszynach z XIX wieku. Praca na nich wymaga od drukarza niezwykłej precyzji i znajomości tematu. Każdy kolor użyty w projekcie (oraz jego brak w przypadku tzw. „suchego tłoku”) wymaga zastosowania odrębnej matrycy. Po przytwierdzeniu matrycy drukarz rozprowadza odpowiednią farbę na cylindrze maszyny, skąd zabierają ją gumowe wałki i przenoszą na matrycę. Prasa pod wpływem ogromnego nacisku wtłacza wypukły stożek matrycy wraz z farbą w papier i tak powstaje wydruk. Jeśli do projektu użyto większej ilości kolorów, trzeba wymienić matrycę, umyć maszynę i rozpocząć cały proces od nowa. Do tego dochodzi jeszcze kwestia precyzyjnego spasowania kolejnych elementów wydruku.
Tzw. “suchy tłok” polega na tłoczeniu grafiki bez nanoszenia farby. Pozwala uzyskać niebanalny i piękny efekt – dodaje nie tylko kontrastu wobec zastosowanych kolorów ale także „zmiennej” głębi, zależnej od oświetlenia. Najciekawsze projekty letterpress często polegają właśnie na łączeniu elementów tłoczonych farbą i tych bez farby.
Staramy się łączyć drukarską perfekcję z elegancją formy. Wizytówki wykonywane w technice letterpress na papierze bawełnianym robią wrażenie. W Stanach i na zachodzie Europy są synonimem elegancji, luksusu i dobrego smaku.